Monday 13 June 2011

Bila tak da duit

Assalamualaikum.

Hai. baru lagi aku post ni ada da post kali kedua. okei korang ingat aku teruja sangat nak post entry la mentang2 aku baru ja start menulis balik? okies tak ya girls and boys sekalian. aku cuma cuma sangat teruja untuk kongsi apa yang aku rasa.

Aku nak tanya korang penah tak rasa kalaw takda duit lagi hari ni masuk mungkin korang akan makan plastik mee segera rumate korang setelah berminggu-minggu korang asyik guna persahabatan untuk memohon simpati rakan tersebut. mesti pernah. okies jangan berpura-pura tak mengaku. ni perkara biasa bagi student tak tau la pla kalaw org da kerja pun masih rasa macam ni terutamanya bagi budak-budak IPG yang akan merasa keterseksaan yang melampau minggu-minggu awal semester.

Dengan mudahnya antara aktiviti yang korang akan lakukan kalaw tak da duit:
1. mata korang asyik jeling kat makanan kawan-kawan rapat korang apatah lagi kalaw rumate korang kena pula kalaw rumate korang makan something yang sedap
2. korang akan secara terpaksanya cuba menjauhkan diri dari lalu blok cafe .. haha
3. yang ni aku tak taw nak komen tp sememangnya ada pernah jumpa kawan-kawan aku dan aku tak segan nak mengaku yang aku pun pernah buat.  ha, berpuasa sunat dan kalaw pompuan yang tak habis lagi qada puasa akan qada masa tu. haha
4. sentiasa cek baki duit di ATM  kot-kotnya FAMA da masukkan elaun bulan ni.
6. yang lain aku rasa aku tak pernah buat lagi kot.


jap no.5. tertinggal:
5. paling last telefonlah penjaga-penjaga anda dan telefonlah sekerap yang mungkin. mulakan dengan ketawa yang mengada-ngada skit. jd dorang pun akan paham. tak perlu jelaskan tp masa tu aku jamin muka korang akan rasa tebal sikit dari biasa ialah da 20 tahun lebih masih minta duit.

p/s: Bulan Ramadhan da dekat. yang belom qada mehlah kita qada habis-habisan

No comments:

Post a Comment