Thursday 23 June 2011

KUMPULAN WANITA

Assalamualaikum 

HATI WANITA
Lelaki dan ada sebilangan perempuan yang tidak setia kepada jantina selalu ja buat streotaip dengan golongan wanita. Lagi gempak ada yang dah senarai beberapa sifat sebagai tipikal perempuan. What the ... . sapa yang letak sebenarnya. kalaw dikaji dengan sebenar-benarnya perempuan ada beberapa golongan.

Golongan A:
Golongan ni golongan biasa. Rating lelaki biasanya bagi 8,9, 10 daripada 10. Perempuan dalam golongan ini biasanya ada rupa paras yang cantik. Fizikal yang sempurna, punya kewangan yang baik means baju dan aksesori yang 'tip top', berkereta yang mewah, educated dan semua ciri yang lain biasanya golongan ini lah yang akan mendahului. Golongan ni juga biasanya akan selalu kata 'tweet - tweet'. Seksi atau tutup aurat sama ja. ada juga orang yang tutup aurat yang aku kenal tetap sentiasa dimasukkan dalam golongan ni. Anda? Tengok cermin besar dekat bilik tu.


Golongan B:
Golongan B ni golongan yang cute mute. Atas bawah, luar dan dalam semuanya pink. Golongan cute mute ni golongan yang biasanya akan updatekan fashion mereka dengan korea ataupun Jepun. Hahaha.. well, golongan ni biasanya masih tidak memahami bahawa iklim Malaysia ni Khatulistiwa. Buat apa pakai cardigan kalaw di Malaysia, panas u know. panas.. kena pula yang pakai tudung. lapis baju yang seksi dengan cardigan panjang lengan warna hitam..

teringat perbualan dengan rakan yang study oversea

Siti: semua baju gaya cardigan

Rama : ye la. Hari tu aku pulang Malaysia, aku pun terkejut baju Malaysia dah sama macam Europe. tp malaysia salji tak turun lagi kan?

KIUT MIUT
Golongan C:
Golongan ni golongan yang akan menghadiri uji bakat ustazah pilihan. Golongan ni biasanya termasuk dalam beberapa senari pilihan menantu hajah-hajah. Golongan yang tutup aurat, jaga tutur kata,semua okaylah. kalaw dorang ada blog, blog mereka akan didominasi oleh entri keagamaan dan kalaw shoutmix orang akan kata 'SALAM UKHWAH'. fine kalau ramai yang letak salam ukhwah dekat message shoutmix korang so mungkin anda dalam golongan ni la kot.

Golongan D:
Golongan D untuk wanita-wanita yang kebiasaannya akan meletakkan prinsip hidup ' tak kahwin pun tak mengapa' atau 'tanpa lelaki pun aku hidup ja sampai sekarang' macamlah dia akan hidup kalaw bapa dia takda. Wanita-wanita ni biasanya akan berniaga secara tetap kalaw tak tetap sebagai peniaga tetap akan berniaga sebagai side income. diorang ni memang kuat. kuat emosi semua kuat.


Golongan D:
Golongan ni kurang sikit aku gemari mereka ni dikelompokkan sebagai wanita yang cool. perempuan tak lawa tau kalaw cool. perempuan tetap kena ayu. perempuan macam ni akan suka pakai topi, baju besar-besar, cakap aku, ang, doh,. Golongan ni jugalah yang akan membenci wanita dari golongan yang lain samaada dr segi pakaian, sifat dan semuanya hingga lah diorabg ja yang cool. Tengok semua negatif kan. ya sebab aku benci golongan ni. perempuan kena jadi perempuan.


Golongan E:
Golongan ni  Muka tak la berapa lawa tapi masih belum tergolong sebagai "huduh'. fizikal yang lain pun sederhana. tak kuat sangat. tidak terlalu lembut. ada sifat boyish sikit means kuat melawan, kuat marah-marah. tak terlalu kaya. blogging dan facebooking ja.kurang keyakinan dalam kehidupan.

so, anda kumpulan mana semuanya anda yang tentukan. cantik fizikal tapi tak cantik hai tak boleh juga. da tutup aurat semua lengkap tapi tak jaga mulut pun tak baik lagi. yang penting wanita kena ikut sunnah nabi dan
al-quran.

Wanita solehah ada penyeri kebahagian. yang akan membahagiakan kita dalam rumah tangga. elok ja aku letak kita macamlah aku lelaki. haha.


ANDA YANG MANA SATU


No comments:

Post a Comment